15/3/19

Aνάμνηση ενός Ηγέτη


Πώς καταφέραμε αλήθεια και βολτάρουμε σήμερα στο Λευκό Πύργο αντί να λιάζονται εκεί οι Βούλγαροι; Ποιος λαός, ποιο κόμμα, ποιο σωματείο αγωνιστικό, ποια οργάνωση ή άλλη ομάδα, τι ήταν επιτέλους αυτό που το κατάφερε αυτό;

Κανένας λαός και καμιά ομάδα δεν ήταν. Ένα άτομο ήταν. Όχι δύο ή τρία. Ένα.

Ελευθέριος Βενιζέλος. 

Αυτός ήταν που γρύλισε σκαιά στον ανόητο άνακτα να αφήσει το Μοναστήριο στην ησυχία του και να στρίψει για Θεσσαλονίκη. Αυτός ήταν που διαχειρίστηκε με απίστευτη μαεστρία και επιτυχία απίστευτα λεπτές και δύσκολες ισορροπίες σε μια περιοχή που ο παλιός κόσμος κατέρρεε. Αυτός ήταν που με τεράστιο πόνο καρδίας εμπόδισε τους κρητικούς να μπουκάρουν και να πάρουν θέση στην ελληνική βουλή πριν την ώρα τους.

Ήρθε από το πουθενά, ξεχώρισε πάνω από το παρασιτικό και αυτιστικό πολιτικό κατεστημένο της εποχής, το έβαλε στο χέρι και το πέταξε στα σκουπίδια.

Διπλασίασε τη χώρα. Έκανε και λάθη, ναι. Όπως και ο Περικλής και ο Θεμιστοκλής έκανε και λάθη.

Ένα άτομο ήταν, ούτε 2 ούτε 3.


Όχι, κολλεκτιβιστές της συμφοράς και δημοκράτες της πλάκας, δεν ήταν ο λαός όπως σας βολεύει η ψυχοθεραπεία σας να λέτε!!

Το είπε εξαιρετικά ο Εγγλέζος αρμοστής της εποχής στην Πόλη.

“Πρόκειται για ένα φαινόμενο. Δεν διαθέτει διάδοχο του δικού του διαμετρήματος, Με άλλα λόγια δεν είναι η Ελλάδα!”

Όχι, δεν ήταν η Ελλάδα. Κι έτσι μόλις έφυγε και μείναμε με τον άνακτα να πορεύεται πάλι άσχετα όπως το συνήθιζε, συρρικνώθηκε πάλι η Ελλάδα.

Όμως κάτι έμεινε.

Ήταν ένας και ήταν μέγας.

Πέθανε τέτοιο μήνα, το 1936, στο Παρίσι.

31/8/18

Για δες ρε κάτι πράγματα!

40 χρόνια σοσιαλισμός και πορείες και διαδηλώσεις και η κοινωνική δικαιοσύνη στη χώρα στην εσχατιά της λίστας, πίσω από όλο το νεο- φιλελευθεριάτο, πίσω και από τη Βουλγαρία. Από τη Βουλγαρία ρε! Του υπαρκτού!!

Τι έγινε ρε σύντροφε; Πότε θα δικαιωθεί εκείνος ο ρημάδης ο αγώνας;

Γελάς μαγκάκο μου ε; Και δίκιο έχεις. Γιατί ο αγώνας ήταν βέβαια για την τσέπη σου. Και έχει βέβαια δικαιωθεί προ πολλού, από τότε που πήρες εκείνη τη σύνταξη στα 55.

Τέτοιος τσόγλανος ήσουν.

Μόνο που στο μεταξύ έχασες το παιδί σου στην ανεργία ή στην υποχρεωτική μετανάστευση. Για να΄χεις να φωνάζεις για τη Μέρκελ και τον καπιταλισμό. 

Τέτοιος βλάκας είσαι.

24/5/18

Παρουσίαση λευκώματος στην εκδήλωση της 8ης Ιουνίου του Τμ. Μηχανολόγων

Την Παρασκευή 8 Ιουνίου ο Φοιτητής μας Γ. Στασινούλας θα παρουσιάσει εκ μέρους της ομάδας τριών φοιτητών (Γρηγόριος Στασινούλας, Παύλος Μάργαρης, Κωνσταντίνος Μαρινάκης) στην ειδική εκδήλωση που θα γίνει στο κέντρο της πόλης (και για την οποία θα ενημερωθείτε) την Πτυχιακή Εργασία- Λεύκωμα με τίτλο 

Η αποβιομηχάνιση της Αττικής
το ανάξιο όνειρό μας για μια κατανάλωση χωρίς δημιουργία

Το λεύκωμα 110 σελίδων λόγω υψηλού κόστους παραγωγής θα διανεμηθεί στην εκδήλωση αλλά σε λίγα μόνο αντίτυπα. Υπάρχουν λίγες σελίδες online στη θέση www.artdrop.net/nomanu.pdf

Σύντομα θα διατίθεται από την Amazon.

26/3/18

Βιβλίο μου περί δημοκρατίας


Κυκλοφορεί από την Amazon (εδώ) το βιβλίο μου ως ηλεκτρονική έκδοση (kindle) και σύντομα και ως φυσική έκδοση (280 σελίδες).  Μπορείτε να διαβάσετε την Εισαγωγή (14 σελίδες, και πίνακας περιεχομένων).

Το βιβλίο αφιερώνεται στη μνήμη του δημοκράτη Κώστα Περρίκου, που την παραμονή της εκτέλεσής του από τους Ναζί και στο τελευταίο του γράμμα στη γυναίκα του, οραματίστηκε τη συνεργασία των λαών της Ευρώπης. 

==

About the Author (in kindle)

I am an Engineering Professor in Greek (TEI of Crete) and UK (Univ. of Hull) universities while also participating in global high tech companies in Informatics and Electronics.    

Democracy again! is a cross fertilization of thoughts, knowledge and experiences accumulated in interaction with and inspiration from people all over Europe and beyond. I am confident that its method and conclusions reach well beyond the Greek crisis and are of a more broader relevance, especially with regard to the EU convergence process.  

Despite being inspired by the recent misfortunes of Greece, I confess that it was mainly the EU present and future that I predominantly had in mind when compiling this book. I remain with the hope that readers will also see and appreciate the relevance. 





5/1/18

Μνήμη Αλμπέρ Καμύ

Ο Καμύ με έμαθε να μην κουράζομαι να κάνω κάποια πράγματα ξανά και ξανά. Γιατί τα σπουδαία πράγματα δεν είναι ποτέ ίδια, δεν μπορείς ποτέ να τα ρουφήξεις με μιας και να τα βάλεις μετά στο αρχείο.



Ξαναγυρνάω λοιπόν για στα βιβλία του, ξανά και ξανά, κάτι θα βρεθεί να ματώσει. Κι έχω επεκτείνει τη συνήθεια και σε άλλους και σ΄ άλλες τέχνες.

“Να αυτοκτονήσω ή να κάνω καφέ;”

Τόσο απέχει το μηδέν απ΄ το άπειρο. Τόσο απέχει η ζωή απ΄ το θάνατο. Εκείνη τη μέρα πριν από 57 χρόνια, σα σήμερα, σε ένα διπλά παράλογο δυστύχημα, αφού τυχαία μπήκε στο αυτοκίνητο και δεν πήρε το τρένο, κι ένα αστείο τρακάρισμα τον πήρε απ΄ τον κόσμο. 47 χρονών

Επαναστάτης- “Ελεύθερος είναι εκείνος που μπορεί να ζει χωρίς να λέει ψέματα”

Αμφισβητίας- “Η ανάγκη να έχεις πάντα δίκιο, σφραγίδα ενός χυδαίου πνεύματος”

Εξεγερμένος “Μα φθονούμε κάτι που δεν έχουμε, ενώ ο εξεγερμένος υπερασπίζεται αυτό που είναι”

Πατριώτης “ Αγαπώ υπερβολικά τη χώρα μου για να είμαι εθνικιστής”

Λέξεις που τις ύψωσε, τους έδωσε βιωματικό νόημα και τις έκανε τέχνη. Πριν τις αλώσει και τις αλέσει το τίποτα των καιρών

20/7/17

Στέφανος Ροζάνης, ένας βλαμμένος άνθρωπος!


Διανοούμενος – Φιλόσοφος του Σύριζα; Nαι υπάρχει και αυτό! Ανθολογώ.

"Ζούμε σε έναν κόσμο όπου ο άνθρωπος, δηλαδή το ανθρώπινο υποκείμενο της φιλοσοφικής μας γλώσσας, έχει πλήρως αποξηρανθεί ψυχικά, συναισθηματικά, ιδεολογικά και κοινωνικά ..."

Θαυμάστε σαφήνεια! Έχουμε αποξηρανθεί σήμερα!! Σήμερα, που η ζωή είναι παντού στον πλανήτη απείρως μεγαλύτερη και καλύτερη από κάθε άλλη εποχή, οι πόλεμοι ασύγκριτα λιγότεροι κι οι άνθρωποι (άρα κι οι συγκρούσεις) ασύγκριτα περρισσότεροι, σήμερα λοιπόν που η επιστημονική και καλλιτεχνική παραγωγή είναι ογκωδέστατη όσο ποτέ, εμείς, ωστόσο, έχουμε αποξηρανθεί!! Τώρα πόσο ακριβώς έπεσε η υγρασία μας, δεν ξέρουμε. Ούτε και χρειάζεται να μάθουμε. Φτάνει που μας το διαπιστώνει ο Ροζάνης.
===

"Ο Διαφωτισμός δεν έκανε τίποτε άλλο παρά να ακυρώσει αυτήν την καταγωγική περιοχή της ηθικής και να παραδώσει το ανθρώπινο υποκείμενο στις γνωστικές του διαδικασίες και δυνατότητες, αφαιρώντας ουσιαστικά τον ίδιο τον πυρήνα της ηθικής."

Ο διαφωτισμός αφαίρεσε λοιπόν τον πυρήνα της ηθικής απ΄ τον άνθρωπο!!! O Λοκ, Ο Καντ, ο Ρουσσώ όλοι αυτοί συνωμότησαν και του αφαίρεσαν τον πυρήνα της ηθικής. Και ποιος λέτε να τον ανακάλυψε ξανά, τον πυρήνα της ηθικής; Σωστά το μαντέψατε! Μα ο Μαρξ ασφαλώς! 'Όπως μας προτρέπει λίγο πιο κάτω ο διανοούμενος

“ ο κόσμος να μην είναι πλέον άκαρδος, κατά τη διατύπωση του Καρλ Μαρξ”

Και εγένοντο βέβαια γκούλαγκ, αμέτρητα.....

===
"Αυτό το οποίο έχει «κατορθώσει» το νεοφιλελεύθερο πρόταγμα είναι να οδηγήσει τον σύγχρονο ευρωπαϊκό πολιτισμό σε αυτό που ο Μάρτιν Χάιντεγκερ ονόμαζε «υπολογιστική σκέψη»."

Έτσι, για να μην ξεχνάμε τον ομφάλιο λώρο....ο Χάιντεγκερ, που είχε προβλέψει το νεοφιλελεύθερο πρόταγμα, ήταν κορυφαίο στέλεχος του ναζιστικού κόμματος και σύμβουλος του Χίτλερ σε θέματα παιδείας....
===
Λίγο πιο κάτω, ξανά ύμνος στο ίδιο κορυφαίο στέλεχος των Ναζί που είδε δει κι αυτό την αποξήρανση που θα μας επέβαλε η τεχνολογία.

"Η υψηλή τεχνολογία δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να κατατάσσει και να ταξινομεί ψυχρά γνωστικά πεδία και έτσι να επιβεβαιώνει πλήρως τη ρήση του Χάιντεγκερ: «Ποτέ ο άνθρωπος δεν είχε συσσωρεύσει τόσες πολλές γνώσεις όσο σήμερα. Ποτέ ο άνθρωπος δεν μπορούσε να διαδώσει αυτές τις γνώσεις με τόση ταχύτητα όσο σήμερα. Και ποτέ ο άνθρωπος δεν ήταν τόσο μεγάλο πρόβλημα για τον εαυτό του όσο είναι σήμερα». "
====

Αλλά ναι, απ΄ το διαφωτισμό ξεκινά βέβαια και το κακό Πανεπιστήμιο!! Το αποξηραμένο Χάρβαρντ, η έρημος του Κέιμπριτζ. Αντίθετα με αυτό που προσπαθεί γενναία να φτιάξει σήμερα ο σταλινικός Γαβρόγλου, όπως παλιότερα ο ναζιστής Χάιντεγκερ.

"Κατά τη γνώμη μου, η ρίζα του κακού μέσα στο Πανεπιστήμιο έχει τις απαρχές της στο Διαφωτιστικό Πανεπιστήμιο. Το Πανεπιστήμιο, από χώρος διακίνησης ιδεών, απόψεων, πολιτικών προταγμάτων, κριτικής σκέψης και κοινωνικής δραστηριότητας, έχει καταστεί ένας αποστεωμένος θεσμός, ο οποίος κατακλύζεται από τη σύγχρονη τεχνολογική αντίληψη για τον άνθρωπο και την πολιτική του ανθρώπου."
======

Ένας άχρηστος, στα όρια του βλαμμένου, που δεν μπορεί να αρθρώσει δυο προτάσεις χωρίς την ασυναρτησία, την αυθαιρεσία και την κλαψούρα για το κακό που μας έχει βρει λόγω διαφωτισμού και νεοφιλελευθερισμού έχει το απίστευτο θράσος και την αβυσσαλέα άγνοια να ορθώνει το σπιθαμιαίο του ανάστημα και να διδάσκει ηθική στον Λοκ, τον Καντ, τον Ρουσσώ. 

Όμως ο ίδιος αυτός ο γελοίος, όταν η τεχνολογία που τόσο μισεί γιατί τον αποξήρανε, κατασκευάσει τη μηχανή του χρόνου και του δώσει τη δυνατότητα να διακτινιστεί σε χρόνο παλαιότερο, σε χώρο περισσότερο υγρό και χλοερό, θα είναι ο τελευταίος βέβαια που θα το επιλέξει. Αντί να δροσιστεί λιπαίνοντας κανένα κανόνι, θα προτιμήσει βέβαια να συνεχίσει να κλαυθμηρίζει, να βιοπορίζεται παρασιτικά και να επαγγέλλεται την “επαναμύθευση του κόσμου”.

Το παραμύθιασμα δηλαδή, όπως το λεν στα νέα ελληνικά.
====
Τα κείμενα του Ροζάνη είναι από συνέντευξη στην Αυγή στις 24 Νοεμβρίου 2013.

16/5/17

H εκπαιδευτική επανάσταση έχει αρχίσει

Όταν ο καθηγητής του Στάνφορντ, Σεμπάστιαν Θροντ, προσέφερε ένα δωρεάν σεμινάριο για την τεχνητή νοημοσύνη (AI) online το 2011, προέβλεψε ότι μόνο λίγες χιλιάδες θα εγγραφούν. Αλλά από την εποχή που ξεκίνησε, 160.000 μαθητές από όλες τις χώρες του κόσμου κάθισαν μπροστά στους υπολογιστές τους στη μεγαλύτερη αίθουσα διδασκαλίας που υπήρξε ποτέ για ένα μόνο μάθημα. 23.000 έχουν ήδη αποφοιτήσει από το μάθημα αυτό (2013)

Μέχρι το Φεβρουάριο του 2013, η Coursera σε συνεργασία με 10 πανεπιστήμια των ΗΠΑ είχε παράγει εκπαιδευτικό υλικό υψηλότατου επιπέδου, που είχε διδαχθεί σε  2,7 εκατομμύρια φοιτητές. Το κόστος πρόσβασης είναι αστείο, $60 δολάρια ο κάθε φοιτητής για κάθε πιστοποιημένο μάθημα / course!

Όλη η διαφορά πλέον βρίσκεται στα ονόματα που θα παραδώσουν το τζάμπα αυτό υλικό.  Καταξιωμένα άτομα καθηγητές που παραδίδουν μαθήματα της Coursera είναι αυτά που κάνουν τη διαφορά. Σε ένα περιβάλλον που η καλύτερη εκπαίδευση στον κόσμο προσφέρεται με μηδενικό κόστος το κριτήριο επιλογής θα είναι η αξιοσύνη του ατόμου- εκπαιδευτή. Και μόνο αυτό.

Στην Ελλάδα τώρα, με το εξαιρετικό ακαδημαϊκό δυναμικό στη διεθνή κοινότητα, με το άριστο υλικό να προσφέρεται τζάμπα, χτίζουμε κτίρια, κρατάμε τα προγράμματα σπουδών απαράδεκτα μακροχρόνια (4/ 5 αντί για 3) και οργανώνουμε, στα πλαίσια του υποκριτικού φετίχ της δωρεάν παιδείας μεταπτυχιακά με 3- 5kΕ δωρεάν συμμετοχή των φοιτητών

Η μεγαλύτερη επανάσταση στην εκπαίδευση έχει ξεκινήσει. Αλλά δε φωνάζει, δεν κολλάει αφίσες, δε λέει μεγάλα λόγια.

Άρα, στην Ελλάδα, δεν υπάρχει.