10/11/16

TRUMP – Ένας σύγχρονος λουδίτης


Δεν είναι η πρώτη φορά που οι κοσμογονικές αλλαγές προκαλούν δέος και φόβο. Στη βιομηχανική επανάσταση εκδηλώθηκε το κίνημα των Λουδιτών. Οι Λουδίτες για δεκαετίες κατέστρεφαν τις μηχανές και σκότωναν όσους τις κατείχαν ή και τις λειτουργούσαν.

Τις μηχανές που απελευθέρωσαν τους σκλάβους, που άλλαξαν το κόσμο, που ανέβασαν τον πληθυσμό της γης από 1 σε 7 δις, που διπλασίασαν το προσδόκιμο της ζωής.

Τέτοια φοβία, τέτοια βλακεία.

Ποιος όμως μιλάει για Λουδίτες σήμερα;

Αυτή θα είναι και η μοίρα των Trump, Lepen, Farange, κάθε λογής Τσιπροκαμμένων, νεοναζιστών, ku klux klan, ισλαμοφασιστών, νεο-σταλινικών και όλων των άλλων εχθρών της παγκοσμιοποίησης.

Διότι αυτοί κάνουν θόρυβο και ακούγονται και νομίζει κανείς ότι είναι πολλοί. Οι πολλοί όμως δεν είναι αυτοί, είναι οι άλλοι. Είναι οι φτωχοί της Ασίας που βγαίνουν αθόρυβα από τη φτώχεια, οι πολλοί είναι οι κάτοικοι όλου του πλανήτη που απολαμβάνουν προϊόντα και δυνατότητες σε κόστος αδιανόητα χαμηλό.

Όπως η δουλεία νικήθηκε από το ατμό έτσι και ο φοβικός εθνικισμός θα νικηθεί από τις επικοινωνίες και τις τηλεπικοινωνίες που είναι το βάθρο της παγκοσμιοποίησης.

Κι έτσι η παγκοσμιοποίηση θα ολοκληρώσει τη δουλειά που πρώτος οραματίστηκε ο Μ. Αλέξανδρος. Την υπέρβαση του εθνικισμού. Με τους γάμους 10.000 Ελλήνων και Περσών στα Σούσα, με το περίφημο εκείνο χωνευτήρι πολιτισμών που θεμελίωσε, την Αλεξάνδρεια, τη μητρόπολη της τέχνης, της επιστήμης και του πολιτισμού για αιώνες.

Όπως και οι μηχανές ολοκλήρωσαν αυτό που οραματίστηκε ο Σπάρτακος, πολεμώντας και πεθαίνοντας για τη μόνη μη ψευδεπίγραφη αξία.

Την ελευθερία.

26/10/16

Σκέψεις με αφορμή το -εκτός χρόνου- αντικομμουνιστικό ξέσπασμα του Α. Γεωργιάδη


Η Su είναι Κινέζα επιχειρηματίας και μέλος της κεντρικής επιτροπής του ΚΚ Κίνας. Γνωριστήκαμε πριν 10 χρόνια στις Βρυξέλλες σε μια έκθεση. Συναντηθήκαμε δυο φορές ακόμη. Σήμερα έχουμε επικοινωνία με mail. Έχω και μια ανοικτή πρόσκληση για Κίνα, για “να δω μερικά πράγματα” όπως ευγενικά μου διαμήνυσε.

Κάναμε και πολιτικές κουβέντες. Ενδιαφέρουσες κουβέντες γιατί άκουγα την άποψη ενός ατόμου από άλλο πολιτισμό, από την άλλη μεριά του κόσμου. Κι ενός ατόμου δημιουργικού και παθιασμένου, όσο κι αν ο πολιτισμός εκεί δεν επιτρέπει ακρότητες στην έκφραση συναισθημάτων.

Μου άφησε μια πικρή γεύση η γνωριμία μου με τη Su. Ένιωσα ότι η προσπάθειά μου να αποδείξω ότι η Κίνα δεν είναι πραγματικά κομμουνιστική ήταν απόλυτα αλαζονική. Μιλούσα με ιδεολογήματα, για πράγματα που δε γνώριζα στ΄ αλήθεια, που τα έβλεπα μέσα από φίλτρα ευρωπαϊκά κι άρα περιορισμένης ισχύος.

Τη δεύτερη φορά που συναντηθήκαμε είχε μαζί της ένα λεύκωμα. Με κόκκινο εξώφυλλο, ένα τεράστιο σφυροδρέπανο και κάτι ιδεογράμματα που έγραφαν, όπως μου εξήγησε, “Πολεμώντας τη φτώχεια”. Το ξεφύλλισα σιωπηλά. Αργότερα, της ζήτησα συγνώμη. For my western arrogance....

Στο εξής στις κουβέντες μας, το γύρισα σε άμυνα, άκουγα παρά μίλαγα. Ασφαλώς δε συμφωνούσα με κεντρικά σημεία της μαρξιστικής ανάλυσης της Su. Ότι δηλαδή η Κίνα δεν εκδηλώνει στρατιωτική επιθετικότητα όπως (εμφατικά μου τόνιζε) έκαναν όλες οι δυτικές δημοκρατίες, γιατί .... δεν υπάρχει πια εκεί ταξική πάλη που φέρνει τον ιμπεριαλισμό. Κι απ΄ την άλλη δεν ήξερα τι να απαντήσω όταν μου θύμιζε την κεντρική μαρξιστική θέση περί ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων που είναι ακριβώς αυτό που κάνουν στην Κίνα. Ούτε μπορούσα βέβαια να αρνηθώ ότι και στα δικά μου μάτια η σημερινή Κίνα είναι πιο ελκυστικό παράδειγμα από τη σημερινή Ινδία.

Δεν ήξερα τι να απαντήσω και δεν είχε και τόσο σημασία. Πολύ περισσότερη σημασία είχε ότι είχα απέναντί μου ένα υπερ-δραστήριο άτομο που έκανε πράγματα, δεν έλεγε απλές κουβέντες. Ένα άτομο που είχε πρώτιστα βιωματική και δημιουργική σχέση με τον κόσμο.

Θεωρώ την ιδεολογία του κομμουνισμού αντιεπιστημονική και μεταφυσική. Μια θρησκεία δηλαδή. Έχει ακριβώς την ίδια τροχιά με τις άλλες μεγάλες θρησκείες των Εβραίων και του Χριστού. Και οι τρεις πέρασαν από την εποχή της αρένας και του μαρτυρίου (υποδούλωση των Εβραίων, διώξεις πρώτων χριστιανών, διώξεις κομμουνιστών) μετά ήρθε η εποχή του αίματος (τα απίστευτα εγκλήματα των Μωυσή/ Ιησού του Ναυή, κ.λπ, οι φωτιές του Μεσαίωνα των Χριστιανών, τα γκούλαγκ των κομμουνιστών) και τέλος η εποχή της μετάνοιας που γυρίζει την πλάτη της, πλήρως, στο προηγούμενο εγκληματικό αφήγημα (σημερινό Ισραήλ, σημερινή Δύση, σημερινή Κίνα/ Βιετνάμ).

Είναι μάταιο να αναζητήσεις εσωτερική συνέπεια και ορθολογισμό σε θρησκείες. Το μόνο κριτήριο είναι αν στην εκάστοτε εκδοχή τους προωθούν τον πολιτισμό ή τον αντιστρατεύονται. Η δική μου απάντηση είναι θετική για το σήμερα και των τριών μεγάλων θρησκειών, ιουδαισμού, χριστιανισμού και κομμουνισμού.

Αρκεί μόνο να μετρήσουμε κορμιά και να αποδεχθούμε ότι οι τσιπρομαϊληδες δεν έχουν κανένα δικαίωμα να ομιλούν σήμερα περί κομμουνισμού. Κίνα και Βιετνάμ αθροίζουν μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια συχνά μπαρουτακαπνισμένων κομμουνιστών και δε βλέπω γιατί να μη δεχθούμε τη δικιά τους version ως την επίσημη εκδοχή του κομμουνισμού σήμερα, με τους τσιπρομαϊληδες να περιορίζονται σε αυτό που τους αναλογεί.

Σε κάτι δηλαδή σαν την Κου Κλουξ Κλαν των σημερινών χριστιανών.

Και κυρίως σε κάτι απόλυτα αγράμματο και δομικά ηλίθιο και άχρηστο και άρα τρομερά επικίνδυνο για οτιδήποτε άλλο περαν ονειρώξεων μετά φραπέ στα Εξάρχεια.

24/10/16

Εθνική ύπνωση


Δεκαετίες ιδεολογικής ηγεμονίας της αριστεράς έχει εμπεδώσει τη γνωστή ανόητη και μεταφυσική αντίληψη με βάση την οποία πίσω από τα πάντα βρίσκονται οι Αμερικάνοι.Όμως πίσω από την εμπλοκή των Τούρκων στη μάχη της Μοσούλης δε βρίσκεται κανένας Αμερικάνος αλλά ο νέτος σκέτος και 100% αυτόνομος επεκτατισμός μιας τρισβάρβαρης χώρας.

Σύντομα θα έρθει ο Οbama και θα μοιράσει χαμόγελα και συμπάθεια. Και οι ανόητοι που κυβερνούν θα εφησυχάσουν και θα βγουν μετά για την ανεκδιήγητη και ψυχοθεραπευτική τους βόλτα μέχρι την Αμερικάνικη πρεσβεία. Ιονέσκο...

Η Τουρκία είναι όμως απειλή, είτε άμεσα είτε υποδαυλίζοντας διάφορα ρετάλια της περιοχής (Σκοπιανοί, Τσάμηδες). Και ο Ερντογάν, μαζί με τον Σόιμπλε, είναι οι δύο κάτοικοι αυτής της γης που έχουν την καθαρότερη εικόνα για το τι απίστευτοι καραγκιόζηδες διοικούν την Ελλάδα...

Μια άμεση απειλή τέτοιας κλίμακας αντιμετωπίζεται μόνο με παραδείγματα όπως αυτά του Ισραήλ. Που όμως η αριστερή παραμυθολογία έχει δαιμονοποιήσει ακολουθώντας πιστά και διευρύνοντας κι άλλο μια μακρά και άθλια παράδοση δαιμονοποίησης των Εβραίων.

Η στρατιωτική βιομηχανία ήταν κάποτε σημαντική στη χώρα και θα όφειλε να είναι εθνική προτεραιότητα, όπως είναι για το Ισραήλ και τη σοσιαλιστική Σουηδία που συνορεύει με τη ...Νορβηγία. Η ΕΑΒ διέθετε κυριολεκτικά μοναδική τεχνογνωσία- έχω προσωπική εμπειρία έχοντας εργαστεί εκεί ως εξωτερικός συνεργάτης. Διέθετε όμως και άπειρα κοπρόσκυλα γραφείου και σφραγίδας, που διόρισε εκεί η πασοκονουδού και που βούλιαξαν την εταιρεία μέσα στα χρέη και στις μίζες. Μέγιστο εθνικό έγκλημα. Και δεν ήταν μόνο η ΕΑΒ....

Ας κάνουμε πώς δεν καταλαβαίνουμε και ας δίνουμε ηλίθιες μάχες με ανύπαρκτα φαντάσματα. Κι ας ετοιμαζόμαστε για νέο ανάθεμα των Αμερικάνων- Γερμανών, κλ.π. Αλλά και για εκτύπωση νέων χαρτών. Δε θα χρειαστεί να γλύψουμε κανέναν Πούτιν αυτή τη φορά. Θα τα καταφέρουμε μόνοι μας.

29/9/16

Το νεράκι του θεού και του βόθρου


Η συζήτηση για την ιδιωτικοποίηση του νερού και τους ανάλγητους ιδιώτες είναι μεγάλη ευκαιρία για τις κουρούνες του λαϊκισμού.Θα ακούμε τώρα για καιρό το γνωστό μοτίβο για “Το νεράκι του θεού και του λαού” και άλλες συναφείς κουταμάρες.

Κουβέντα καμιά για το θέμα του κόστους. Ακόμη περισσότερο, κουβέντα καμιά για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Αυτή είναι που δε μπαίνει ποτέ στη συζήτηση.

Ας θυμηθούμε λοιπόν ότι όλη η Ανατολική Αττική κάθεται και κοιμάται σήμερα πάνω σε βόθρους. Όποτε το λέω στο εξωτερικό με κοιτάνε παράξενα, νομίζουν ότι τους κάνω πλάκα. Δεν έχουν καν την παράσταση ή το άκουσμα της λέξης "βόθρος". Το ίδιο συμβαίνει όταν τους λέω ότι μεγάλο μέρος της πόλης του Ηρακλείου έχει διακοπτόμενη παροχή πόσιμου νερού.

Αυτές είναι οι υπηρεσίες του κρατικού νερού που θα χάσουμε. Εφάμιλλες με αυτές της Ινδίας.

Προσωπικά πιστεύω ότι η τιμή του μη κρατικού νερού θα ανέβει. Θα ανέβει γιατί υπάρχουν πάρα πολλές κοινοτικές οδηγίες για τις οποίες το κράτος μπορεί να αδιαφορεί και να μετακυλίει πρόστιμα δεξιά αριστερά και κυρίως στις μελοντικές γενεές, αλλά ο ιδιώτης δε θα μπορεί να αδιαφορεί. Αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση τιμής και αύξηση της ποιότητας υπηρεσιών και... της σοβαρότητας της χώρας.

Πριν από 15 χρόνια συμμετείχα σε ένα έργο στην ΕΥΔΑΠ. Αξιολογήσαμε το ενδεχόμενο να βάλει η ΕΥΔΑΠ φίλτρα ενεργού άνθρακα για να δεσμεύει τα καρκινογόνα ΤΗΜs. Διαπιστώσαμε τότε ότι η ποιότητα του νερού της ΕΥΔΑΠ όσον αφορά τα ΤΗΜs ήταν καλύτερη από αυτή του επεξεργασμένου με ενεργό άνθρακα νερού εγκαταστάσεων επεξεργασίας των ΗΠΑ....

Έτσι υπάρχουμε. Απ΄ την εύνοια των θεών.

27/7/16

Περι ισλαμικού τεμένους


Το Κοράνι είναι ένα εγκληματικό βιβλίο όπως είναι και η Παλαιά Διαθήκη. Και τα δυο δοξολογούν και προτρέπουν σε ασταμάτητη και φρικαλέα βία.

Οι πιστοί της Π. Διαθήκης έχουν βρει τον τρόπο τους και συνυπάρχουν με το εγκληματικό τους αφήγημα χωρίς να παίρνουν κατά κυριολεξία τις επιταγές του. Τι κι αν σταμάτησε ο Γιαχβέ τον ήλιο για να προλάβει ο Ιησούς του Ναυή να κατακρεουργήσει όλον τον πληθυσμό της Μακηδά, και να προτρέπει μετά σε ανάλογες "ανδραγαθίες"; Δεκάρα δε δίνουν πια οι πιστοί Εβραίοι για αυτές τις μπούρδες. Παρανοϊκό; Πιθανά! Αλλά ποιος είπε ότι οι θρησκείες άπτονται της λογικής.

Οι πιστοί του Κορανίου δεν τον έχουν βρει τον τρόπο τους. Πολλοί το έχουν πάρει σοβαρά, κατά γράμμα. Και σίγουρα δεν τον έχουν βρει τον τρόπο οι ηγεσίες του (Σ. Αραβία, κ.λπ) πράγμα που καθιστά το πρόβλημα ακόμη πιο δυσεπίλυτο σε σύντομο ορίζοντα.

Τι γίνεται λοιπόν με τους δικούς μας; Σε ποια κατηγορία ανήκουν; Κυρίως, τι λέει ηγεσία τους, όποια και αν είναι αυτή. Αποκηρύσσει τη βία ή την έχει στο μυαλό της;

Ιδού λοιπόν ένα τεστ!

Να πάρουν πρωτοβουλία, σε συνεργασία με το ελληνικό κράτος, για την εξαφάνιση της κλειτοριδεκτομής από τη χώρα, ως πράξης τρισβάρβαρης. Μόλις ανακοινώσουν αποτελέσματα σε αυτό το επίπεδο πάμε και στην εκτόπιση της Σαρίας από το δημόσιο χώρο, ως ασύμβατης με κάθε έννοια δικαίου. Μόλις έχουμε επιτυχία και εδώ, κατασκευάζουμε το τέμενος και δοξολογούμε παρέα τον Αλλάχ. Μεταξύ των δυο φάσεων φτιάχνουμε τα σχέδια.

Αν κάνουν πώς δεν καταλαβαίνουν... στο υπόγειο. Μαζί με την Κόζα Νόστρα και τους κυριολεκτικούς- αλλά ευτυχώς μάλλον ανύπαρκτους πια- οπαδούς του Ιησού του Ναυή.

25/7/16

Max Stirner

Συμπληρώνονται φέτος 160 χρόνια από το θάνατο (1856) του μεγάλου Γερμανού αναρχικού- ιντιβιντουαλιστή (individualist) φίλοσοφου Max Stirner.

O Stirner είδε πρώτος στην ιστορία την τυραννική και ανελεύθερη ουσία του κομμουνισμού. Ήδη από το 1845, πριν καν ακόμη γραφεί το κομμουνιστικό μανιφέστο ο Στίρνερ έγραφε στο σπαρακτικό και μεγαλοφυές του έργο “Der Einzige und sein Eigentum (το άτομο και η ιδιοκτησία του).


"Οι κομμουνιστές καλά κάνουν και εξεγείρονται εναντίον κάθε καταπιεστή μου- όμως είναι ακόμη πιο απαίσια η δύναμη που βάζουν στα χέρια της μάζας" (Communism rightly revolts against the pressure that I experience from individual proprietors; but still more horrible is the might that it puts in the hands of the collectivity)

Καμιά έκπληξη λοιπόν που ο Stirner ήταν κύριος στόχος του Μαρξ στο έργο του “Η Γερμανική ιδεολογία”. Τον περιγελούσε και τον απαξίωνε όπως το συνήθιζε γενικότερα.

100 χρόνια μετά, με εκατόμβες νεκρών η γαλλική διανόηση ακόμη υμνούσε το Στάλιν!!

Την κραυγή όμως του Stirner για το άτομο και την ελευθερία δεν την έσβησε ούτε ο Μαρξ ούτε ο χρόνος. Βγήκε και στάθηκε πάνω από τα γκούλαγκ και την κόκκινη τρομοκρατία του κόμματος- αγέλη.

Και είναι μια μεγάλη παρακαταθήκη του αρχαίου αγώνα χειραφέτησης του ατόμου από τη μάζα, τις θρησκοληψίες και τα παχιά ψεύτικα λόγια του κάθε, κατά καιρούς, πονηρού τσοπάνη.

9/7/16

H BIO.ME και η αυτοδιαχείριση

Η ΒΙΟ.ΜΕ. σταμάτησε να λειτουργεί το 2012 μετά την πτώχευση της μητρικής «Φίλκεραμ Τζόνσον», η οποία τέθηκε σε καθεστώς εκκαθάρισης, αφήνοντας εκατοντάδες ανέργους και χρέη πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Πριν κάποια χρόνια, μερίδα των εργαζόμενων άρχισε να μιλά για αυτο-διαχειριζόμενη λειτουργία του εργοστασίου. Ωστόσο το σωματείο των εργατοτεχνιτών της Φιλκεράμ (http://www.somateio-philkeram.gr/) διαφωνεί πλήρως με αυτό που ονομάζει κατάληψη και όχι αυτοδιαχείριση.

Σε ανακοίνωση της 1ης Ιουλίου γράφει: “Όσον αφορά τους ελάχιστους καταληψίες της πρώην ΒΙΟΜΕ, ελπίζουμε να το καταλάβουν σύντομα κι αυτοί και να μετεγκατασταθούν ώστε να απελευθερωθεί ο χώρος και να εξυπηρετηθούν και τα συμφέροντα της πλειοψηφίας των πρώην Εργαζομένων της ΒΙΟΜΕ που βρίσκονται εκτός του χώρου, ζημιωμένοι από όλες τις πλευρές, μην μπορώντας λόγω της κατάληψης να διεκδικήσουν ό,τι τους ανήκει”.

==
Ρωτήσα το Δημήτρη Βαλεράκη του σωματείου της Φιλκεράμ

"Γιατί Δημήτρη πιστεύεις ότι θα ήταν αδύνατο να λειτουργήσετε μόνοι σας το εγκαταλειμμένο εργοστάσιο- δε θα άξιζε ένα τέτοιο εγχείρημα, δε θα είχατε όλη την κοινωνία μαζί σας αν ενωμένοι ζητούσατε να συνεχίσετε μόνοι σας, χωρίς να επιβαρύνετε το κράτος, τη λειτουργία του. Τι εμποδίζει κατά τη γνώμη σου κάτι τέτοιο";

Και ο Δ. Βαλεράκης μου απάντησε.

"Νίκο, τα μηχανήματα δεν υπάρχουν πια έχουν δοθεί. Δυστυχώς αυτό που λες να λειτουργήσουμε είναι σκέτο κουφάρι".

Άκρη να βρεις σε όλες τις λεπτομέρειες είναι μάλλον δύσκολο. Εξάλλου, το θέμα έχει πάρει μηδενική δημοσιότητα. Γιατί άραγε;

Το ΚΚΕ έχει καταδικάσει σφοδρά την εξέλιξη της “αυτοδιαχείρισης”. Αυτό έκανε εξάλλου πάντα για ό,τι δεν μπορούσε να ελέγξει με τις γνωστές υστερόβουλες μπούρδες περί της ανάγκης πρώτα του κομμουνισμού (δευτέρα παρουσία) και των ανέφικτων νησίδων του μάταιου τούτου κόσμου (καπιταλισμού).

Γιατί όμως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αναδεικνύει το θέμα; Δεν είναι η αυτοδιαχείριση και η αυτονομία κεντρική αξία της εναλλακτικής αριστεράς; Μήπως όμως τα περισσότερα κουκιά είναι με το σωματείο και όχι με τους καταληψίες (κατά το σωματείο) ή αυτο-διαχειριζόμενους (κατά τους ίδιους);

===
Η αλήθεια είναι ότι η αυτοδιαχείριση δεν είναι μια πολιτική πράξη που μπορεί ο κάθε Συριζαίος να νομοθετήσει με την ίδια αφέλεια που νόμιζε ότι θα νομοθετούσε κατάργηση μνημονίων, κ.λπ.

Η αυτοδιαχείριση του ατόμου δεν νομοθετείται! Η αυτοδιαχείριση πατά πάνω στη ΓΝΩΣΗ, τη βαθιά γνώση που μπορεί να στέκεται μέσα στον παγκόσμιο ανταγωνισμό και να παράγει αξία. Με φωνές, κραυγές και λοιπές αγωνιστικές ανοησίες δεν παράγεται αυτοδιαχείριση αλλά ούτε καν μισθωτή σκλαβιά παράγεται, μόνο ανεργία παράγεται, νέτη- σκέτη ανεργία.

Η ειρωνεία είναι ότι η αυτοδιαχείριση του ατόμου είναι σήμερα όσο ποτέ εφικτή. Αυτό αποδεικνύουν οι μυριάδες μικρές εταιρείες των 2-3 ατόμων που στέκονται ανταγωνιστικά σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτές που οι μέντορες των συριζα/ κκε δια στόματος Κ. Μαρξ προέβλεπαν τον αφανισμό και την απορρόφηση από τα μονοπώλια.

Η αυτοδιαχείριση ως πραγμάτωση και όχι ως γκρίνια και καημός είναι σήμερα όσο ποτέ εφικτή! Πατάει πάνω στο νέο απόλυτα αποκεντρωμένο επικοινωνιακό μοντέλο του 21ου αιώνα και όχι σε γροθιές και σε κραυγές. Βασίζεται στη γνώση και όχι στα νομοθετήματα διαφόρων αγράμματων κουφιοκεφαλάκηδων.

Και έχει απέναντί της, τους νταβατζήδες της, τον κρατισμό και τις παραφυάδες του. Τα διάφορα κοπρόσκυλα που όταν ήταν να ΜΑΘΟΥΝ έκαναν καταλήψεις και τώρα προσδοκούν το γκρέμισμα των πάντων για να βολέψουν τα συμπλέγματα κατωτερότητας που έχει στο μεταξύ συσσωρεύσει η αβυσσαλέα άγνοιά τους.

Αυτούς δηλαδή που αν τους κόψουμε το οξυγόνο του κράτους και τους αφήσουμε να “αυτοδιαχειριστούν”, θα γίνουν ατμός μέσα σε ώρες.